12 september 2012

Boedapest Wijnfestival

Vandaag begint het Boedapest Wijnfestival, morgen zijn we erbij. Vorig jaar was ik er voor het eerst, tot groot genoegen. Het was de directe aanleiding voor mij om met dit blog te beginnen. Hoe zou ik anders al die geproefde wijnen (met van die gekke  Hongaarse namen) moeten onthouden?

Het grootste wijnfestival van Hongarije strijkt elk jaar neer op een ongelooflijk mooie plek: bij het paleis op de burchtheuvel van Buda, waar je met je wijnglas in je hand uitkijkt over de Donau en Pest aan de overkant. En dan is er nog allerlei goedbedoeld entertainment ook: volksmuziek, volksdansen, dat werk. Niet direct my cup of tea maar even zo goed charmante couleur locale. In mijn beste Hongaars zal ik toosten met één van de mooiste woorden die ik ken:
'egészségedre!'