13 april 2012

Wijn als concept

Ik kreeg een fles waarin ik de wijn niet kon zien. Voor hetzelfde geld zat er cola in, of port, achter het kunststof groene laagje. Er zit een concept achter. Een club genaamd 94 wines. Dat is - om met Cruijff te spreken - logisch. Ze verkopen namelijk 94 verschillende wijnen. Ik kreeg nummer 22 cadeau: de Chardonnay & Viognier. Prima wijn, licht tintelend, subtiel aromatisch. 

Je kunt een test doen op de berehippe website om te kijken welke wijn het best bij je past. Dan krijg je zes vragen voorgeschoteld, waaronder: 'wat eet je liever: sushi of biefstuk?' en 'waar vind je het fijner om te zijn: op het strand of in het bos?'. Tja, dat hangt ervan af. Maar dat is geen geldig antwoord. Uiteindelijk rept de uitslag, mijn WineID, met geen woord over nr 22. Dat is curieus want dit is wel degelijk mijn cup of tea. Een concept waar nog wat aan gesleuteld moet worden.